Zekat Vermekle Mükellef Olan Herkesin Zekatını Tam Olarak Verdiği Bir Toplumda Hangi Olumsuzluklar Görülmez?

Zekat Vermekle Mükellef Olan Herkesin Zekatını Tam Olarak Verdiği Bir Toplumda Hangi Olumsuzluklar Görülmez?

Zekat Vermekle Mükellef Olan Herkesin Zekatını Tam Olarak Verdiği Bir Toplumda Hangi Olumsuzluklar Görülmez? 8.sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabı 2.Ünite Zekat, Hac ve Kurban İbadeti, sayfa 35 ödev sorularının cevaplarını aşağıda okuyabilirsiniz.

Zekat Vermekle Mükellef Olan Herkesin Zekatını Tam Olarak Verdiği Bir Toplumda Hangi Olumsuzluklar Görülmez?

Zekat Vermekle Mükellef Olan Herkesin Zekatını Tam Olarak Verdiği Bir Toplumda Hangi Olumsuzluklar Görülmez? sorusunun cevabını kısaca maddeler halinde yazdık. 8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 35 Cevabı Gizem Yayıncılık.

  1. Fakirlik kalmaz
  2. Tolumda ekonomik denge oluşur
  3. Fakirler ve zenginler arasında sevgi bağları güçlenir
  4. Toplumda birlik oluşur
  5. Fakir ve zengin arasında gelir olarak uçurum olmaz
  6. Bereket oluşur

Zekatın Nelerden Verileceği Konusunda Hatice’nin Babasının Anlattıklarına Neler Ekleyebilirsiniz?

İLAVE BİLGİ NOTU

Zekat Vermenin Toplumsal Faydalarının Neler Olabileceğini Tartışınız.

  1. Zengin ve fakirleri arasında ekonomik denge sağlar.
  2. Fakir kişilerin hayatını kolaylaştırır
  3. Zekat sayesinde para piyasaya kazandırılmış olur
  4. Zekat zengin ve fakir arasında sevgi bağları oluşturur, dayanışmayı arttırır, topluma huzur getirir.
  5. İnsanlar dini bir emri yapmanın huzurunu yaşar
  6. Zengin ve fakir arasında oluşabilecek ve toplumu etkileyecek olumsuzlukları önler
  7. Toplum cimrilik ve bencillik gibi kötü huylardan arınmış olur
  8. Toplumsal adaleti sağlar
  9. Zekat sayesinde mallarda artış olur ve toplum refahı yükselir.

Zekatın farz olması için şartlar; malların nami (üreyici) olması, sahip olunduğu andan itibaren üzerinden bir yıl geçmesi, borcundan ve asli ihtiyaçlardan fazla olmasıdır. ( 1 )

Zekat İle İlgili Ayet

  • “Hidâyet ve müjde namaz kılan, zekât veren müminler içindir” (Lokmân 31/3-4).

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir